Op naar een wendbaar georganiseerd onderwijssysteem

Studenten en medewerkers verwachten een onderwijsinstelling die helder communiceert, toegankelijk is en digitale ondersteuning op orde heeft. Tegelijk worstelen veel onderwijsorganisaties met versnipperde processen, krappe budgetten en oplopende administratieve druk.

Als beslisser in het mbo, hbo, wo en voortgezet onderwijs word je geconfronteerd met een complex speelveld en snel veranderende digitale ontwikkelingen. Deze uitdagingen vragen om een integrale benadering, waarbij studentgerichtheid hand in hand gaat met organisatieontwikkeling. Door dienstverlening én processen integraal te verbeteren, realiseren onderwijsorganisaties:

  • Een betere ervaring voor studenten, van instroom tot uitstroom
  • Minder administratieve belasting voor medewerkers
  • Meer grip op doorlooptijden en uitval
  • Een helderder informatievoorziening en communicatie
  • Een toekomstbestendige, wendbare onderwijsorganisatie

Meer weten over onze expertise in het onderwijs? Klik op het klikbare transformatiewiel of neem vrijblijvend contact met ons op.


Neem vrijblijvend contact op
  • Operationele excellentie
  • Wendbaar realiseren
  • Data als strategische grondstof
  • Slagvaardig informatie management
  • Perfecte klantbeleving
Klikbare expertises
Martin van der Lugt - UWV
Martin van der Lugt
Directeur Informatievoorziening
UWV
“Ik ben echt heel blij met Mobilee. Dankzij hen kunnen wij nu veel betere dienstverlening leveren.”
  • Slagvaardige IV/IM organisatie
Jose Claus PNO Media
José Claus
Voorzitter Uitvoerend Bestuur
PNO Media
“We hebben in een korte tijd veel geleerd en de manier van werken aangepast.”
  • Wendbaar realiseren
Judith van Paridon - DPG Media
Judith van Paridon
Business Owner Abonnementen
DPG Media
“Het helpt enorm dat de consultants van Mobilee denken vanuit de keten en zorgen voor verbinding.”
  • Perfecte klantbeleving
  • Operationele excellentie

Van analyse tot duurzame verbetering

Met een doordachte strategie, wendbare processen en datagedreven besluitvorming helpen wij jou bij het ontwerpen én implementeren van verbeteringen die werken – voor studenten én medewerkers.

1. Procesverbetering en ketensamenwerking

We analyseren en optimaliseren cruciale processen met oog voor eenvoud, afstemming en doorlooptijd.

2. Inzicht in de studentreis

We brengen het traject van studenten in kaart om beleving, knelpunten en verwachtingen helder te krijgen. Dit biedt input voor gerichte verbeteringen in communicatie, dienstverlening en ondersteuning.

3. Datagedreven verbeteren en sturen

We helpen onderwijsinstellingen om op basis van data inzicht te krijgen in doorlooptijden, studenttevredenheid, uitval en werkdruk.

4. Digitale ondersteuning en informatievoorziening

Wij begeleiden bij de selectie, implementatie en verbetering van systemen en platforms die cruciaal zijn voor studentondersteuning en interne samenwerking.

5. Verandermanagement en eigenaarschap

We zorgen voor draagvlak en eigenaarschap binnen de organisatie, zodat verbeteringen duurzaam worden doorgevoerd en geborgd.

Meer weten? Download het ebook!

Het kan wél: digitale transformatie’


Digitaal vriendelijke cultuur binnen het onderwijs
Nieuws

Creëer een digitaal vriendelijke cultuur binnen het onderwijs

Door Jeroen Stoop
Rondetafelgesprek Onderwijs digitale transformatie
Nieuws

Hoe krijg je draagvlak en betrokkenheid bij digitale transformatie binnen het onderwijs?

Digitale-transformatie-toekomst-onderwijs

Onderwijs van de toekomst? Versnel de digitale transformatie!

Digitale transformatie is overal. En inmiddels gaat het niet langer om het digitaliseren van bestaande processen, maar wordt […]

Onze consultants hebben ervaring in het mbo, hbo en wo en spreken de taal van beleid, operatie en ICT. We combineren kennis van klantbeleving, procesoptimalisatie en digitale transformatie tot een aanpak die past bij jouw organisatiecultuur én studentpopulatie. Met Mobilee werk je aan een onderwijsorganisatie die niet alleen functioneert, maar floreert.

Onze 
expertise

Mobilee richt zich met haar dienstverlening op onderstaande vijf expertisegebieden.


Perfecte klantbeleving

Speel continue in op klantbeleving met excellente dienstverlening.

Operationele excellentie

Lever je klanten steeds de beste producten en dienstverlening.

Slagvaardig informatie management

Zet informatie en IT in om de
bedrijfsstrategie te ondersteunen.

Wendbaar realiseren

Blijf met proactieve teams relevant
in een dynamische omgeving.

Data als strategische grondstof

Haal waarde en inzicht uit de
mogelijkheden van je data.