Digitale transformatie in de financiële dienstverlening

Terwijl traditionele systemen en processen jarenlang de ruggengraat van je dienstverlening vormden, dwingen veranderende klantverwachtingen, toenemende concurrentie en strengere regelgeving financiële instellingen om te innoveren. Mensgerichte digitale transformatie biedt hierin enorme kansen om klantwaarde te vergroten, processen te optimaliseren en concurrentie voor te blijven.

Navigeren door verandering met digitale slagkracht

Hoewel veel financiële instellingen al stappen hebben gezet richting digitalisering, blijven er aanzienlijke obstakels bestaan. Ondanks deze uitdagingen biedt digitale transformatie echter enorme kansen voor financiële dienstverleners:

  • Verbeterde klantbeleving: Door gebruik te maken van data-analyse en AI kunnen financiële instellingen gepersonaliseerde diensten aanbieden. Denk aan omnichannel-interacties, waarbij klanten naadloze toegang hebben tot diensten via apps, websites en chatbots.
  • Efficiëntere processen: Technologieën zoals RPA, low code platforms en gerichte inzet van AI helpen repetitieve taken te automatiseren, wat kosten verlaagt en fouten minimaliseert.
  • Meegaan met veranderende wet- en regelgeving: Het beheersen van ICT-risico’s en het versterken van de digitale weerbaarheid van financiële instellingen.
  • Datagedreven besluitvorming: Door data uit verschillende bronnen te integreren, kunnen instellingen trends beter analyseren en strategische beslissingen nemen die bijdragen aan groei.

Meer weten over onze expertisegebieden? Klik op het klikbare transformatiewiel of neem vrijblijvend contact met ons op.


Neem vrijblijvend contact op
  • Operationele excellentie
  • Wendbaar realiseren
  • Data als strategische grondstof
  • Slagvaardig informatie management
  • Perfecte klantbeleving
Klikbare expertises
Martin van der Lugt - UWV
Martin van der Lugt
Directeur Informatievoorziening
UWV
“Ik ben echt heel blij met Mobilee. Dankzij hen kunnen wij nu veel betere dienstverlening leveren.”
  • Slagvaardige IV/IM organisatie
Jose Claus PNO Media
José Claus
Voorzitter Uitvoerend Bestuur
PNO Media
“We hebben in een korte tijd veel geleerd en de manier van werken aangepast.”
  • Wendbaar realiseren
Judith van Paridon - DPG Media
Judith van Paridon
Business Owner Abonnementen
DPG Media
“Het helpt enorm dat de consultants van Mobilee denken vanuit de keten en zorgen voor verbinding.”
  • Perfecte klantbeleving
  • Operationele excellentie

Van strategie tot implementatie

Digitale transformatie is geen IT-project, maar een organisatieverandering. Onze consultants helpen financiële organisaties met:

1. Digitale strategieontwikkeling

We helpen bij het formuleren van een heldere koers, waarbij technologie, klantbehoefte en organisatiedoelstellingen in balans zijn.

2. Data-gedreven werken

Van datastrategie tot data governance: wij maken organisaties wendbaar en besluitvaardig met betrouwbare data als fundament.

3. Optimalisatie van processen

We digitaliseren en automatiseren bedrijfsprocessen met oog voor klantbeleving, efficiëntie en compliancy.

4. Verandermanagement en adoptie

Succesvolle digitalisering vereist draagvlak. Wij begeleiden mensen en teams in het omarmen van nieuwe manieren van werken.

5. Grip op transformatieprogramma’s

Onze ervaren project- en programmamanagers zorgen voor structuur, voortgang en resultaat – zonder de menselijke factor uit het oog te verliezen.

Meer weten? Download het ebook!

Het kan wél: digitale transformatie’


PGGM Coöperatie U.A.
Perfecte klantbeleving

De klantreis inzichtelijk maken bij PGGM

Resultaat:
  • + Klantgerichter kunnen werken
  • + Binnen deadline en budget zestig klantreis scenario’s uniform uitgewerkt
Cooperatie VGZ
Perfecte klantbeleving

Hoe VGZ kansen pakt door digitalisering

Resultaat:
  • + Succesvol opzetten digitale postverzending
  • + Binnen 8 weken 60% van de klanten aangesloten op de nieuwe werkwijze
PNO Media - voormalig MPD Pensioendiensten
Wendbaar realiseren

5 succesfactoren voor het creëren van wendbare organisaties – case pensioenorganisatie

Resultaat:
  • + Proactieve sturing op beoogde doelen
  • + Klantgerichter, sneller, resultaatgerichter en met meer eigenaarschap werken

Mobilee management & advies is al jaren een toonagevende speler en in 2024 nog verkozen tot nummer 1 consultancy door MT Sprout. Wij kennen de dynamiek van de
financiële sector én de complexiteit van digitale transformatie. Onze kracht ligt in de combinatie van strategisch inzicht, hands-on realisatiekracht en mensgericht verandermanagement, zodat financiële dienstverleners digitale transformatie strategisch én duurzaam kunnen realiseren. Van visie tot executie, altijd met oog voor mens, proces én technologie.

Onze 
expertise

Mobilee richt zich met haar dienstverlening op onderstaande vijf expertisegebieden.


Perfecte klantbeleving

Speel continue in op klantbeleving met excellente dienstverlening.

Operationele excellentie

Lever je klanten steeds de beste producten en dienstverlening.

Slagvaardig informatie management

Zet informatie en IT in om de
bedrijfsstrategie te ondersteunen.

Wendbaar realiseren

Blijf met proactieve teams relevant
in een dynamische omgeving.

Data als strategische grondstof

Haal waarde en inzicht uit de
mogelijkheden van je data.