Een verbeterde klantbeleving binnen de overheid
Resultaat:
+Verhoging van de klanttevredenheid
+Optimalisatie klantprocessen door hogere datakwaliteit
Hoe kan ik de verwachtingen van mijn klanten overtreffen? Hoe zorg ik voor een duurzame klantrelatie en bied ik een klantervaring afgestemd op de individuele klant(behoefte), over alle kanalen heen en op elk moment?
Organisaties houden zich steeds meer bezig met customer experience management om zo beter inzicht te krijgen in de klantbeleving. Door inzage in de customer experience, customer journey en de klantbeleving te verhogen kunnen organisaties aan de slag met de ontwikkeling van verbetertrajecten en innovaties die de uiteindelijke klantreis zullen verbeteren. Het daadwerkelijk analyseren en realiseren van Customer Journey Management blijkt echter in de praktijk een uitdaging. Mobilee helpt in het analyseren van de huidige volwassenheid van de organisatie en realiseren van de perfecte klantbeleving voor organisaties die meer waarde willen bieden.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op.
De term klantbeleving wordt in de praktijk ook vaak verward met klantervaring. De klantervaring omvat alle feitelijke interacties en touchpoints tussen de klant en het bedrijf zoals het navigeren op de website, klantenservice, aankoopprocessen, productgebruik en after-sales service (de customer journey). De klantbeleving gaat dieper in op hoe de klant zich voelt en welke emoties ze ervaren tijdens hun interacties met het bedrijf (customer experience mapping). Beide aspecten zijn belangrijk voor bedrijven, omdat een positieve klantervaring kan leiden tot een positieve klantbeleving, wat op zijn beurt klantenloyaliteit en tevredenheid kan bevorderen.
Het streven naar zowel een goede klantervaring als klantbeleving is essentieel voor bedrijven die klantgericht willen zijn. Mobilee helpt organisaties met het verbeteren en realiseren van beide aspecten.
Ervaren consultants van Mobilee helpen organisaties bij de ontwikkeling van de customer experience strategie, het in kaart brengen van de huidige klantbeleving of klantreis en het inzichtelijk maken van kansen en verbeterpotentieel zodat jouw organisatie nieuwe klanten werft, bestaande klanten behoud en mogelijk zelfs overtreft. Actuele thema’s waarbij onze kennis en kunde kan worden ingezet zijn:
Onze consultants helpen organisaties kansen te grijpen door te excelleren in analyse en realisatievraagstukken. Deze dienstverlening vervult Mobilee vanuit rollen als Business Consultant, Business Analist, CX-specialist, Customer Journey Expert en/of Projectleider. Lees meer over ‘onze rol’ binnen organisaties.
Benieuwd naar Perfecte Klantbeleving in de praktijk? Mobilee heeft ruime ervaring voor een grote verscheidenheid aan opdrachtgevers. Zie ook de case-omschrijvingen hieronder of lees onze verdiepende artikelen rondom perfecte klantbeleving.
Zet informatie en IT in om de
bedrijfsstrategie te ondersteunen.