Customer experience
management

Hoe kan ik de verwachtingen van mijn klanten overtreffen? Hoe zorg ik voor een duurzame klantrelatie en bied ik een klantervaring afgestemd op de individuele klant(behoefte), over alle kanalen heen en op elk moment?

Organisaties houden zich steeds meer bezig met customer experience management om zo beter inzicht te krijgen in de klantbeleving. Door inzage in de customer experience, customer journey en de klantbeleving te verhogen kunnen organisaties aan de slag met de ontwikkeling van verbetertrajecten en innovaties die de uiteindelijke klantreis zullen verbeteren. Het daadwerkelijk analyseren en realiseren van Customer Journey Management blijkt echter in de praktijk een uitdaging. Mobilee helpt in het analyseren van de huidige volwassenheid van de organisatie en realiseren van de perfecte klantbeleving voor organisaties die meer waarde willen bieden.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op.

Download het e-book klantbeleving

  • Operationele excellentie
  • Wendbaar realiseren
  • Data als strategische grondstof
  • Slagvaardig informatiemanagement
  • De perfecte klantbeleving
Visie & Leiderschap
Klikbare expertises

Klantbeleving versus klantervaring: wat is het verschil?

De term klantbeleving wordt in de praktijk ook vaak verward met klantervaring. De klantervaring omvat alle feitelijke interacties en touchpoints tussen de klant en het bedrijf zoals het navigeren op de website, klantenservice, aankoopprocessen, productgebruik en after-sales service (de customer journey). De klantbeleving gaat dieper in op hoe de klant zich voelt en welke emoties ze ervaren tijdens hun interacties met het bedrijf (customer experience mapping). Beide aspecten zijn belangrijk voor bedrijven, omdat een positieve klantervaring kan leiden tot een positieve klantbeleving, wat op zijn beurt klantenloyaliteit en tevredenheid kan bevorderen.

Het streven naar zowel een goede klantervaring als klantbeleving is essentieel voor bedrijven die klantgericht willen zijn. Mobilee helpt organisaties met het verbeteren en realiseren van beide aspecten.



Thema’s klantbeleving verbeteren

Ervaren consultants van Mobilee helpen organisaties bij de ontwikkeling van de customer experience strategie, het in kaart brengen van de huidige klantbeleving of klantreis en het inzichtelijk maken van kansen en verbeterpotentieel zodat jouw organisatie nieuwe klanten werft, bestaande klanten behoud en mogelijk zelfs overtreft. Actuele thema’s waarbij onze kennis en kunde kan worden ingezet zijn:

  • Het ontwikkelen van een Customer Experience-map als visueel hulpmiddel om interacties en ervaringen van klanten met de organisatie in kaart te brengen;
  • Het uitvoeren van Customer Experience-volwassenheidsanalyse om samen te bepalen op welke aandachtspunten verbeteringen noodzakelijk zijn om de gewenste klantbeleving te realiseren;
  • Het beschrijven en analyseren van de huidige Customer Journey en toepassen van verbeteringen zodat de customer journey aansluit bij de gewenste klantbeleving en strategie. Bij deze verbeteringen leggen we vanuit de Customer Journey een relatie voor interne processen, ICT en de informatievoorziening.

Onze consultants helpen organisaties kansen te grijpen door te excelleren in analyse en realisatievraagstukken. Deze dienstverlening vervult Mobilee vanuit rollen als Business Consultant, Business Analist, CX-specialist, Customer Journey Expert en/of Projectleider. Lees meer over ‘onze rol’ binnen organisaties.

Meer informatie aanvragen

Projecten & verdieping
Nieuws

Cliëntreis in de zorg

Door Anne Wever& Jaap van der Ende& Susan Boonman | 15 maart 2021

Andere onderwerpen
Wendbaar realiseren

Slimmer samenwerken en succesvol veranderen.

Slagvaardig informatiemanagement

Zet informatie en IT in om doelstellingen en strategie te ondersteunen.

Operationele excellentie

Prestaties verbeteren op  het gebied van klantervaring, reduceren van kosten of het verhogen van productiviteit.

Data als strategische grondstof

Data waardevol maken door nieuwe inzichten direct in de praktijk toe te passen.