Efficiëntie, Innovatie en Burgergerichtheid

Burgers en ondernemers verwachten een overheid die begrijpelijk communiceert, digitaal toegankelijk is en snel handelt. Tegelijkertijd worden interne processen geconfronteerd met versnipperde IT-landschappen, complexe wetgeving en krapte op de arbeidsmarkt. Digitalisering biedt antwoorden op deze uitdagingen, maar vraagt om een strategische aanpak die verder gaat dan alleen het verbeteren van de klantreis.

Kansen voor Digitale Vooruitgang

Digitalisering biedt ministeries, overheidsinstanties, gemeenten en waterschappen aanzienlijke kansen om hun dienstverlening en interne processen te verbeteren:

  • Procesoptimalisatie: Door automatisering en digitalisering kunnen bureaucratische processen worden vereenvoudigd, waardoor kosten dalen en doorlooptijden verkorten.
  • Datagedreven besluitvorming: Het gebruik van geavanceerde data-analyse helpt overheden om beleid effectiever te maken en beter in te spelen op maatschappelijke trends.
  • Samenwerking tussen instanties: Technologie zoals API’s en cloudoplossingen maakt veilige gegevensuitwisseling mogelijk tussen verschillende overheidslagen en externe partners.
  • Proactieve dienstverlening: Door gebruik te maken van voorspellende analyses kunnen overheden anticiperen op behoeften van burgers, bijvoorbeeld bij sociale voorzieningen of infrastructuurbeheer.
  • Betere klantervaring: Door omnichannel-oplossingen kunnen burgers via meerdere kanalen eenvoudig toegang krijgen tot informatie en diensten.

Meer weten over onze expertise binnen de overheid? Klik op het klikbare transformatiewiel of neem vrijblijvend contact met ons op.


Neem vrijblijvend contact op

  • Operationele excellentie
  • Wendbaar realiseren
  • Data als strategische grondstof
  • Slagvaardig informatie management
  • Perfecte klantbeleving
Klikbare expertises
Kai van Hoeckel - Gemeente Utrecht
Kai van Hoeckel
Product Manager
Gemeente Utrecht
“Mobilee heeft ons heel erg geholpen met structuur, processen inzichtelijk maken en vast te houden aan gemaakte afspraken.”
  • Slagvaardige IV/IM organisatie
Gytha van Bentveld - Waterschap Aa en Maas
Gytha van Bentveld
Afdelingshoofd Adviesstaf
Waterschap Aa & Maas
“De samenwerking was professioneel
en resultaatgericht.”
  • Slagvaardige IV/IM organisatie
Martin van der Lugt - UWV
Martin van der Lugt
Directeur Informatievoorziening
UWV
“Ik ben echt heel blij met Mobilee. Dankzij hen kunnen wij nu veel betere dienstverlening leveren.”
  • Slagvaardige IV/IM organisatie

Integraal, schaalbaar en mensgericht innoveren

Een duurzame digitale transformatie wordt door de mens gedragen.

  1. Strategische visie ontwikkelen
    We helpen uw organisatie een breed gedragen digitale strategie op te stellen die aansluit bij uw doelen en maatschappelijke verantwoordelijkheden.

  2. Procesoptimalisatie en automatisering
    We analyseren bestaande processen en implementeren technologieën om efficiëntie te verhogen.

  3. Datagedreven beleid
    Door data slim te gebruiken, ondersteunen we uw organisatie bij het nemen van betere beslissingen en het anticiperen op toekomstige ontwikkelingen.

  4. Klantreis als onderdeel van de transformatie
    Hoewel niet het hoofddoel, besteden we aandacht aan het optimaliseren van de interactie tussen burgers en uw organisatie. Dit omvat het ontwerpen van gebruiksvriendelijke digitale kanalen en het verbeteren van contactmomenten.

  5. Verandermanagement
    We begeleiden uw medewerkers bij het omarmen van nieuwe werkwijzen en technologieën, zodat de transformatie duurzaam is.

Met Mobilee haal je een partner in huis die denkt in waarde creatie – voor jouw organisatie én jouw klanten.

Meer weten? Download het ebook!

Het kan wél: digitale transformatie’


CIBG - ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Perfecte klantbeleving

Een verbeterde klantbeleving binnen de overheid

Resultaat:
  • + Verhoging van de klanttevredenheid
  • + Optimalisatie klantprocessen door hogere datakwaliteit
Werkorganisatie De BUCH
Slagvaardige IV/IM organisatie

Portfoliomanagement bij een gemeentelijke werkorganisatie

Resultaat:
  • + Meer grip en voorspelbaarheid in het portfolio
  • + Meer duidelijkheid en overzicht voor zowel teams als stakeholders
Gemeente Utrecht
Slagvaardige IV/IM organisatie

De transitie van de IT-organisatie bij gemeente Utrecht

Resultaat:
  • + Meer vertrouwen en inzicht bij stakeholders
  • + Leveren van concrete functionaliteiten die meerwaarde bieden voor de gebruikers

Mobilee is al jaren een toonaangevend adviesbureau in 2024 nog verkozen tot nummer 1 consultancy door MT Sprout. Wij combineren inhoudelijke kennis van digitale transformatie met ervaring in klantgerichte dienstverlening, efficiënte procesinrichting, realisatie van innovatietrajecten en burgergerichtheid.  Onze aanpak is gebaseerd op diepgaande analyses, praktische implementatie en een focus op resultaat. Met Mobilee bouwt u aan een toekomstbestendige overheid die efficiënt werkt, datagedreven beslissingen neemt en burgers centraal stelt – zonder dat één aspect overheerst binnen uw bredere transformatiedoelen.

Onze 
expertise

Mobilee richt zich met haar dienstverlening op onderstaande vijf expertisegebieden.


Perfecte klantbeleving

Speel continue in op klantbeleving met excellente dienstverlening.

Operationele excellentie

Lever je klanten steeds de beste producten en dienstverlening.

Slagvaardig informatie management

Zet informatie en IT in om de
bedrijfsstrategie te ondersteunen.

Wendbaar realiseren

Blijf met proactieve teams relevant
in een dynamische omgeving.

Data als strategische grondstof

Haal waarde en inzicht uit de
mogelijkheden van je data.