[Video] Informatie management bij gemeente Utrecht
Gemeente Utrecht vertelt over het project informatiemanagement en de samenwerking met Mobilee management & advies. Testimonial van Kai van Hoeckel, Demand Manager bij Gemeente Utrecht. Meer lezen over het project? Lees de projectomschrijving.
Hoe heeft Mobilee Gemeente Utrecht geholpen?
Als Gemeente Utrecht lag er een groot vraagstuk voor ons. Dit omdat de ICT afdeling op de lange termijn uitdagingen zag om van ‘alles zelf’ naar een regie-gedreven organisatie te ontwikkelen. Mobilee heeft ons geholpen in deze transitie om de producten meer naar de markt te kunnen brengen. Zowel bij het model op papier zetten als de implementatie en het verandermanagement implementeren heeft Mobilee ons ondersteund.
Hoe omschrijf je de samenwerking?
Het heeft tot heel veel resultaat geleid. We werken nu op een agile manier. Er zijn twee organisatieonderdelen samengevoegd. Het spel van vraag en aanbod is verbeterd omdat we veel dichter tegen de business aanzitten. We kunne daardoor ook samen met de business keuzes maken en een betere bijdrage kunnen leveren aan de business.
De organisatie is heel erg geholpen met structuur, keuzes maken, helder presenteren. De consultant heeft ons geholpen met het houden aan gemaakte afspraken. De samenwerking was super. Ik heb er heel veel van mogen leren.
Meer weten over informatiemanagement en samenwerken met Mobilee management & advies? Kijk dan ook eens op onze expertisepagina over een slagvaardige informatiemanagement en informatievoorziening.