Interview met Sandra: creatieve verbinder en mensgerichte consultant
Sinds november 2019 is Mobilee een mensgerichte consultant rijker. Sandra’s passie ligt bij het doorgronden van mensen: het ontdekken van de drijfveren van de mens. Met haar vriend woont ze sinds 1,5 jaar in Culemborg om daar regelmatig de mouwen op te stropen om hun huis en tuin onder handen te nemen. Het aanpakken van de tuin beschouwt ze bijna als meditatief werk. Culemborg heeft haar positief verrast. Niet alleen van het leuke oude centrum wordt ze blij, ook geniet ze van de biercafe’s waar ze, voor Corona, regelmatig met haar vriend naartoe ging.
Sandra bruist van de creatieve ideeën die ze ook graag toepast bij haar thuis. Ook in haar werk zie je dit terug doordat ze heel oplossingsgericht en analytisch sterk is. Hierdoor knoopt ze makkelijk verschillende bronnen van informatie aan elkaar en komt ze met gedegen oplossingen voor problemen. En het allerbelangrijkste voor Sandra is de mens, die staat bij al haar opdrachten centraal.
We stellen enkele vragen aan Sandra:
Hoe typeer je jezelf als werknemer?
Inmiddels heb ik zeven jaar werkervaring: beginnend binnen de IT-detachering, UWV en nu consultancy. Als ik mezelf zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen dat ik gestructureerd en planmatig werk en dat ik communicatief vaardig ben met oog voor mens en structuur.”
Waar ligt je expertise en welke opdracht voer je momenteel uit?
“Ik word ingezet voor analyse en projectmanagement opdrachten. Op dit moment zit ik bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Het CBG zet zich, naast het beoordelen van medicijnen en het bewaken van de veiligheid daarvan, in om goed gebruik van medicijnen te stimuleren. Dat begint met informatie goed toegankelijk maken, bijvoorbeeld met een consumentvriendelijke geneesmiddeleninformatiebank. Als business analist breng ik de wensen en eisen én het zoekgedrag van consumenten in kaart. Ook inventariseer ik welke aanpassingen nodig zijn – in zowel de front- als back-end – om zo te komen tot een succesvolle website. De opdracht is uitdagend en speelt in op de wensen en behoeften van de burger; begrijpelijkere en toegankelijkere informatie over medicijnen. Voor mij is dat belangrijk, want ik haal er energie uit om het de 17 miljoen Nederlanders makkelijker te maken.”
Welke uitdagingen zie je vaak langskomen bij opdrachtgevers en wat voorspel je voor de toekomst?
“Processen worden vaak over meerdere afdelingen heen uitgevoerd en je ziet dat daar steeds meer oog voor is. Communicatie tussen de afdelingen en inzicht hebben in elkaars werkzaamheden is dan heel belangrijk. Bij vernieuwing of problemen is het dus belangrijk dat je gezamenlijk naar oplossingen zoekt en op tijd de juiste personen in de organisatie betrekt. Ik zie ook dat er een transitie plaatsvindt binnen organisaties en dat het steeds belangrijker wordt om de mens centraal te zetten. Ik hoop van harte dat deze trend zich voortzet! “